måndag 21 september 2009

Tänk att det kan vara tillfredsställande

att gå med fler frågor än man hade när man kom. Just därför stör inte huvudvärken jag känner mej just idag; misstänker att den kommer från att alla sokratiska tankar jag har tänkt under dagen. Mycket givande måste jag faktiskt säga om dagens övningar. Det var både roligt och utmanande att fundera över hur man egentligen samtalar, och hur man betraktar det man samtalar om, och det känns mycket tillfredsställande att man kan kombinera sådana övningar med våra konststudier. Denna metod är utan tvekan något jag kommer att fortsätta utforska och kanske använda själv i framtida undervisning. Dom kunde tydligen en del, de gamla grekerna. Keep it old school helt enkelt.

Dagen har lyckats göra mej intresserad av mer än Sokrates; ska kolla in vad Göteborgs Operan har att erbjuda nu, sedan ska det bli en guldfisk till min systers handled. Fet tror jag den blir.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar